18 Temmuz 2012 Çarşamba

İK Yönetimi ve Personel Yönetimi

     İK ve Personel Yönetimleri şeklen birbirine benzer gözükse de, birbirlerinden iş tanımı olarak çoğu zaman bağımlı, kısmen bağımsızdırlar ancak bu bağımsızlık durumu Personel Yönetimi'nin, İnsan Kaynakları Yönetimi'ne sorumluluğunu ve bağını ortadan kaldırmaz. Çünkü bazen Personel Yönetimi organizasyon içerisinde farklı bir departmana örneğin Muhasebe departmanına da bağlı çalışabilir. Bana sorarsanız İK ve Personel kavramları birbirinden ayrılmamalıdır. Çünkü bordrolama ve özlük gibi işlerin Muhasebe'ye bağlı bir kavram olduğu sanılıyor en azından yeni süreçte böyle değil. İnsan Kaynakları Yönetimi'ne geçmiş bir organizasyonda bu farklılıkların belirlenmesi, öncelikle işletmenin karekteristik özelliklerinin ve misyonunun belirlenmesiyle yapılandırılabilir.





     * Organizasyon içinde,
İKY--> Organizasyonda üst yönetimde
Personel yönetimi--> Üst yönetimin altında ve bazen de başka birimlerde

     * Karar alabilme ve yetki,
İKY--> Hiyerarşik bir düzende, stratejik kararlar alabilen ve alınan kararlara ortak olabilen
Personel Yönetimi--> Daha sınırlı nitelikleri olan ve sorulduğunda sadece görüş bildirebilen

     * Misyon ve vizyon,
İKY--> Rekabete doğrudan katılabilme ve organizasyon yapısını ileri götürebilme
Personel Yönetimi--> Organizasyonun personel ile ilgili faaliyetlerinde eksiklikleri giderebilme ve yardım sağlama

     * Sorumluluk ve faaliyet derinliği,
İKY--> Organizasyon yapısında üst kademe ve çalışanlardan sorumludur
Personel Yönetimi--> Daha çok çalışanlardan sorumludur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder