31 Ekim 2012 Çarşamba

Nasıl Terfi Edersiniz?

1- Stratejinizde belirgin değişiklikler yapın:
Şirketiniz belirli bir alana yönelmişse siz de hareketin olduğu o alanda yer alın. Amerika’nın en büyük kitap perakendecisi Barnes &Noble web sitesinin yöneticisi William Lynch’i CEO’luğa atadı. Çünkü şirket geleceğini dijital medya ve e-ticarette görüyor.


2- Kritik öneme sahip bir görev üstlenin:
Şirketin en çok önem verdiği ve üzerinde durduğu sıcak projelere dahil olun. Bu ekipler içinde alacağınız görevler sizi daha görünür kılacak ve herkesten daha çabuk terfi olmanıza yardımcı olacaktır.

3- Yönetime sıkı sorular sorun:
Steve Tobak genç bir mühendisken patronuna maaşına neden o kadar az zam aldığını sorduğunda üzerinde çalıştığı projenin öncelik sırasında sonlarda yer aldığın yanıtını almış. Bunun üzerine daha güncel bir proje ekibine katılan Tobak bunun kariyerini şekillendirmede çok yardımcı olduğunu belirtiyor.

4- Bağlantı kurabileceğiniz pozisyonları tercih edin:
Tobak kariyerindeki en kritik terfii çalıştığı şirkette almadığını söylüyor. İş yaptıkları bir şirket tam da onun nitelilerine sahip birini aradığında Tobak hiç düşünmeden bu fırsatı değerlendirmiş.

5- Büyük resme bakın:
Eğer küçük düşünürseniz küçük kalırsınız. Büyük düşündüğünüzde, büyük resmi gördüğünüzde, şirketinizin nasıl bir rekabetçi ortamda olduğunu anladığınızda bu yönde fikirler geliştirebilir ve böylelikle yöneticileriniz tarafından fark edilirsiniz.

6- Büyük bir fikir ortaya atın:
Şirketinize büyük bir iş kazandıracak ya da maddi anlamda destek olacak bir fikir bulun. Gerekirse başınızı ortaya koyun ama fikri ortaya atın. Fikriniz işe yarasın yaramasın birileri tarafından fark edilecek ve ilgiyi üzerinize çekeceksiniz.

7- Kulaklarınızla değil, aklınızla dinleyin:
Hedeflerinize odaklanır ve insanlar konuştuğunda gerçek anlamda dinlerseniz daha önce gözünüzden kaçan fırsatlardan haberiniz olur. Diğer yandan acı acı çalan bir telefonu hiçbir zaman açmamazlık etmeyin.

8- Dost canlısı, samimi, açık ve esnek olun:
Bu bazı şeyleri sineye çekmek anlamına da geliyor. Fakat emin olun günümüzde çoğu insan böyle yapıyor. Tobak birçok fırsatın kendisine gelmesindeki en önemli etkenin insanların ondan hoşlanması ve kendi fikirlerine açık olduğunu düşünmesi olduğunu söylüyor.

9- Müşteriye yakın olun:
Bu her zaman söylenir ama gerçekten de iş hayatında önemli konulardan biri. Tobak pazarlama ve satış uzmanlığı yaptığı dönemlerde kariyer basamaklarını bilgi teknolojilerinde mühendis olduğu dönemlerden daha hızlı tırmandığını söylüyor.

10- Sorun yaratan siz olmayın:
Pireyi deve yapan, sürekli mızmızlanan ve ekibinden şikayet eden biri olmayın. Böyle insanlar etiketlenir ve gerçek bir sıkıntı yaşadığında pek fazla ciddiye alınmaz. Etrafınızdaki sıkıntılara çok fazla takılmamaya çalışın ve dikkatinizi sadece hedefinizdeki başarılara odaklayın.

Kaynak: isteinsan.com.tr