1- Stratejinizde belirgin değişiklikler yapın:
Şirketiniz belirli bir alana yönelmişse
siz de hareketin olduğu o alanda yer alın. Amerika’nın en büyük kitap
perakendecisi Barnes &Noble web sitesinin yöneticisi William Lynch’i
CEO’luğa atadı. Çünkü şirket geleceğini dijital medya ve e-ticarette
görüyor.
2- Kritik öneme sahip bir görev üstlenin:
Şirketin en çok önem verdiği ve
üzerinde durduğu sıcak projelere dahil olun. Bu ekipler içinde
alacağınız görevler sizi daha görünür kılacak ve herkesten daha çabuk
terfi olmanıza yardımcı olacaktır.
3- Yönetime sıkı sorular sorun:
Steve Tobak genç bir mühendisken
patronuna maaşına neden o kadar az zam aldığını sorduğunda üzerinde
çalıştığı projenin öncelik sırasında sonlarda yer aldığın yanıtını
almış. Bunun üzerine daha güncel bir proje ekibine katılan Tobak bunun
kariyerini şekillendirmede çok yardımcı olduğunu belirtiyor.
4- Bağlantı kurabileceğiniz pozisyonları tercih edin:
Tobak kariyerindeki en kritik terfii
çalıştığı şirkette almadığını söylüyor. İş yaptıkları bir şirket tam da
onun nitelilerine sahip birini aradığında Tobak hiç düşünmeden bu
fırsatı değerlendirmiş.
5- Büyük resme bakın:
Eğer küçük düşünürseniz küçük
kalırsınız. Büyük düşündüğünüzde, büyük resmi gördüğünüzde, şirketinizin
nasıl bir rekabetçi ortamda olduğunu anladığınızda bu yönde fikirler
geliştirebilir ve böylelikle yöneticileriniz tarafından fark
edilirsiniz.
6- Büyük bir fikir ortaya atın:
Şirketinize büyük bir iş kazandıracak
ya da maddi anlamda destek olacak bir fikir bulun. Gerekirse başınızı
ortaya koyun ama fikri ortaya atın. Fikriniz işe yarasın yaramasın
birileri tarafından fark edilecek ve ilgiyi üzerinize çekeceksiniz.
7- Kulaklarınızla değil, aklınızla dinleyin:
Hedeflerinize odaklanır ve insanlar
konuştuğunda gerçek anlamda dinlerseniz daha önce gözünüzden kaçan
fırsatlardan haberiniz olur. Diğer yandan acı acı çalan bir telefonu
hiçbir zaman açmamazlık etmeyin.
8- Dost canlısı, samimi, açık ve esnek olun:
Bu bazı şeyleri sineye çekmek anlamına
da geliyor. Fakat emin olun günümüzde çoğu insan böyle yapıyor. Tobak
birçok fırsatın kendisine gelmesindeki en önemli etkenin insanların
ondan hoşlanması ve kendi fikirlerine açık olduğunu düşünmesi olduğunu
söylüyor.
9- Müşteriye yakın olun:
Bu her zaman söylenir ama gerçekten de
iş hayatında önemli konulardan biri. Tobak pazarlama ve satış uzmanlığı
yaptığı dönemlerde kariyer basamaklarını bilgi teknolojilerinde mühendis
olduğu dönemlerden daha hızlı tırmandığını söylüyor.
10- Sorun yaratan siz olmayın:
Pireyi deve yapan, sürekli mızmızlanan
ve ekibinden şikayet eden biri olmayın. Böyle insanlar etiketlenir ve
gerçek bir sıkıntı yaşadığında pek fazla ciddiye alınmaz. Etrafınızdaki
sıkıntılara çok fazla takılmamaya çalışın ve dikkatinizi sadece
hedefinizdeki başarılara odaklayın.
Kaynak: isteinsan.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder