9 Ağustos 2012 Perşembe

Çok Uluslu Şirketlerin Sosyal Medya Kullanımı -1

Çok Uluslu Şirket denilince aklınıza nelerin gelebildiğini az çok tahmin edebiliyorum. Çok Uluslu Şirket kavramının ne anlama geldiğinden pek bahsetmek istemiyorum. Ancak; bazı gerçekler var ki bunlardan bahsetmeliyim. Örneğin dünya üzerindeki en büyük 100 ekonominin 51'i Çok Uluslu Şirket'tir.

Buradan yola çıkarsak Çok Uluslu Şirketlerin dünya üzerinde ne kadar söz sahibi olabildiğini ve ne kadar büyük olabildiklerini tahmin edebiliriz.
Peki şu soruya yanıt arayalım: "Küreselleşen dünya ekonomisinde en büyük role sahip olan ÇUŞ'lar, Sosyal Medya'da ne kadar aktif?"

Aslına bakarsanız ilk bakışta bu soruya cevap vermek çok kolay gibi gözükse de bu sorunun cevabı çok net olmamakla birlikte biraz karışıktır. Biraz daha açalım.. ÇUŞ'ların hiyerarşik düzeni ve organizasyon yapıları bildiğimiz şirketlerden biraz daha karışık ve daha farklı bir sistem üzerine kurulmuş. A ülkesinde alınan bir kararın, genel merkezin onayına sunulması ve oradan gelecek olumlu/olumsuz cevabın sonucuna göre hareket edilmesi gerekmektedir.

Her ülkenin sosyal medyası da, o ülkenin aynasıdır, dolayısı ile siz ülkenizde sosyal medya hesabı oluşturmak istediğinizde öncelikle şirket politikası gereği onay alınması gerekecektir. Daha sonra her ülkede bir sosyal medya hesabı yönetim standardının oluşması gerekecektir. Hesap oluşturulmasından yönetimine kadar bir çok süreçten geçeceği için hantal bir yapıda işleyecektir.

Buradan şunu çıkarabilir miyiz, bütün ÇUŞ'lar böyle midir? Hayır sadece istisnalar kaydeyi bozmaz. Şimdiye kadar görünenden bahsetmemiz gerekirse geneli sosyal medya kullanımında sınıfta kalmıştır. Bunun önemi de şirketlerin verdikleri hizmet ve ürün desteği ile ortaya çıkmaktadır. Ne kadar kolay iletişim o kadar güçlü hizmet demektir.
Ogün Burhan AYDIN 08.08.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder